Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President
Chcesz wysłać wiadomość do redakcji? Napisz na nasz adres e-mail

Najnowsze artykuły

loading...
Najnowsze artykuły

Najnowsze - uroczystości

loading...
Najnowsze - uroczystości

Najnowsze - w szkole

loading...
Najnowsze - w szkole

Najnowsze - na sygnale

loading...
Najnowsze - na sygnale

Najnowsze - sport

loading...
Najnowsze - sport
loading...
  Drogi
  Kultura
  Zdrowie
  Polityka
Budowa drogi S5 w Kołaczkowie fot. GDDKiA o/Bydgoszcz

Na budowie drogi S5 między Szubinem a Białymi Błotami pracuje mniej więcej trzykrotnie mniej pracowników i aż sześciokrotnie mniej sprzętu niż między Szubinem a Goślinowem. Generalna Dyrekcja przygląda się zaangażowaniu wykonawców. Impresa Pizzarotti ma czas do połowy kwietnia, by nadrobić zaległości i zwiększyć środki i siły na budowie.

Skończyła się przerwa zimowa na budowie drogi ekspresowej S5. Termin minął 15 marca. Od tego dnia wszyscy wykonawcy powinni zwiększyć siły i środki na placach budowy. Przerwa trwała od 15 grudnia. Przez miesiące zimowe, dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym, wykonawcy realizowali prace przy budowie obiektów inżynierskich oraz tzw. prace ziemne i nawierzchniowe. Trwały również roboty w branży melioracyjnej, telekomunikacyjnej i wodno-kanalizacyjnej.
Przypomnijmy, że budowa drogi S5 została podzielona na siedem odcinków. Odcinki piąty, szósty i siódmy przebiegają przez Pałuki. Wykonawcą odcinka nr 5 (Białe Błota - Szubin) jest włoska firma Impresa Pizzarotti, odcinka szóstego (Szubin - Jaroszewo) konsorcjum firm Trakcja PRKiI SA i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (partner), a odcinka siódmego (Jaroszewo - granica województwa) konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA i Mirbud SA (partner). Zaawansowanie prac na koniec lutego na pałuckich odcinkach drogi S5 jest różne. Najwięcej zostało zrobione na odcinków siódmym i szóstym, najmniej na piątym. Słabsze efekty pracy widać na odcinkach, gdzie wykonawcami są Włosi.
Bydgoski oddział GDDKiA uznał zaangażowanie firmy Impresa Pizzarotii na trzech odcinkach budowanej drogi ekspresowej S5 (Nowe Marzy - Dworzysko; Dworzysko - Aleksandrowo; Białe Błota - Szubin) za niewystarczające. W związku z tym już 16 marca 2019 r. GDDKiA wezwała głównego wykonawcę tych odcinków do natychmiastowego i bezzwłocznego zwiększenia zaangażowania na budowie, powrotu na budowę ekip pracujących i sprzętu budowlanego.

Zaangażowanie rzeczowe robót na odcinkach drogi S5 w lutym 2019
I Nowe Marzy - Dworzysko – 21,3 %,
II Dworzysko - Aleksandrowo – 19,3 %,
III Aleksandrowo - Tryszczyn - 49,5 %,
IV Tryszczyn - Białe Błota – 37,5 %,
V Białe Błota – Szubin - 38%,
VI Szubin - Jaroszewo - 58,3 %,
VII Jaroszewo - granica województwa - 66,8 %.


- Wezwanie zawiera żądanie do przystąpienia do wskazanych zakresów robót i ich realizacji w maksymalnym terminie do 15 kwietnia 2019 r. Konsekwencją braku realizacji wskazanych robót w wezwaniu do poprawy, jest uzyskanie prawa zamawiającego do odstąpienia od umowy w terminie 60 dni od daty wskazanej w wezwaniu, tj. 15 kwietnia 2019 r. Zamawiający oraz inżynier kontraktu wielokrotnie już mobilizowali wykonawcę do nadrobienia powstałych opóźnień, zapewnienia odpowiedniej ilości pracowników, sprzętu budowlanego, jak również dokonywania regularnych płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców - informuje Tomasz Okoński z bydgoskiej GDDKiA.
W praktyce wygląda to tak, że Impresa Pizzarotti ma czas do 15 kwietnia, aby nadrobić zaległości jeszcze z zeszłego roku, nie tylko budowlane, ale też formalne i jednocześnie zwiększyć siły i środki na samej budowie. Na razie wygląda to, w porównaniu z innymi, mizernie.
W tym tygodniu na odcinku piątym zaangażowanych było około 70 osób i około 30 maszyn, na odcinku szóstym - około 230 osób i około 50 maszyn, a na odcinku siódmym - 230-250 osób i około 170 maszyn. Mimo tego Impresa Pizzarotti na stronie internetowej odcinka piątego informuje, że realizowane były prace w branży drogowej, mostowej, wodno-kanalizacyjnej, gromadzony był materiał budowlany i te prace kontynuowane są teraz. Jeżeli do 15 kwietnia nie nastąpi zwiększenie zaangażowania się wykonawcy piątego odcinka S5, to Generalna Dyrekcja zyska podstawy do zerwania kontraktu.

Remigiusz Konieczka
Pałuki nr 1515 (13/2019)

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne informujemy o korzystaniu przez stronę palukitv.pl z plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.